Wiadomości

  • Unilever podejmie kolejne działania prospołeczne

    Poniedziałek, 25 stycznia 2021

    Unilever zadeklarował podjęcie szeregu kolejnych działań prospołecznych. Jednym z nich będzie osiągnięcie do 2025 r. obrotów na poziomie 2 miliardów euro rocznie z firmami, których właściciele lub osoby zarządzające pochodzą z grup niedostatecznie reprezentowanych. Unilever podejmie także działania w kierunku weryfikacji kwestii odpowiedniego wynagradzania* pracowników swoich... Czytaj więcej »

  • Agata Sekuła w zarządzie EPP

    Poniedziałek, 25 stycznia 2021

    Od 1 marca 2021 roku Agata Sekuła obejmie stanowisko członka zarządu odpowiedzialnego za sprzedaże i akwizycje w firmie EPP, będącej największym właścicielem centrów handlowych w Polsce pod względem GLA. W EPP będzie odpowiadała za realizowanie strategicznych celów firmy w zakresie pozyskiwania współinwestorów dla portfela handlowego. Czytaj więcej »

  • Jeżeli obowiązujące ograniczenia działalności w sektorze HoReCa zostaną utrzymane w kolejnych miesiącach, co piąta firma (20,8 proc.) szacuje, że nie przetrwa na rynku dłużej niż około miesiąca [1]. Czytaj więcej »

  • Purella, lider w branży zdrowej żywności superfoods przedłużył umowę z FM Logistic CE w zakresie zarządzania magazynowaniem, transportem i copackingiem swoich produktów. Firmy będą współpracować ze sobą już trzeci rok. Czytaj więcej »

  • Od 1 lipca do 30 listopada 2020 roku Państwowa Inspekcja Pracy przeprowadziła o prawie 15% więcej kontroli niż w analogicznym okresie 2019 roku. Ostatnio największą aktywnością w tym zakresie wykazali się inspektorzy w woj. mazowieckim, śląskim oraz pomorskim. Najczęściej podejmowane działania dotyczyły kwestii BHP. W statystykach odnotowano też o prawie 12% mniej wydanych... Czytaj więcej »

  • Pierwszy w 2021 roku pomiar Barometru EFL wskazuje na wciąż pesymistyczne, lecz stabilne, nastroje wśród przedstawicieli sektora MŚP. Główny indeks osiągnął wartość 49,3 pkt., o 0,8 pkt. więcej niż w ostatnim kwartale ubiegłego roku. Eksperci EFL podkreślają, że do poprawy nastrojów jeszcze daleko, o czym świadczyłby wzrost wskaźnika powyżej 50 pkt. I zwracają uwagę,... Czytaj więcej »

  • Galerie mocno straciły przed świętami

    Piątek, 22 stycznia 2021

    Jak wykazało badanie przeprowadzone przez Proxi.cloud i UCE RESEARCH, o ponad 60% spadła bezpośrednio przed świętami zarówno liczba klientów, jak i wizyt w galeriach, centrach oraz pasażach handlowych. Tak wynika z porównania blisko miesięcznego ruchu zanotowanego przed ostatnią Wigilią i w analogicznym czasie 2019 r. Z kolei liczba odwiedzin przypadająca na jedną osobę w... Czytaj więcej »

  • 23 stycznia obchodzimy „Dzień bez Opakowań Foliowych”. Z tej okazji analitycy Santander Bank Polska postanowili przyjrzeć się polskiemu rynkowi produkcji opakowań i temu jak pandemia i związane z nią czasowe zatrzymanie gospodarek na całym świecie wpłynęło na jego kondycję, a także przeanalizować perspektywy dla branży na 2021 rok. Czytaj więcej »

  • W Polsce przeciwko koronawirusowi zaszczepiono pierwszą dawką ok. 600 tys. osób, a w rządowych magazynach czeka ok. 470 tys. szczepionek. To rezerwy na drugie dawki dla tych, którzy zostali zaszczepieni pierwszą. Tempo szczepień nie jest imponujące nie tylko ze względu na mniejsze dostawy od producentów w ostatnich dniach, ale też organizację całej operacji logistycznej. Zdarzały... Czytaj więcej »

  • Oficjalne obostrzenia i indywidualne obawy o własne zdrowie spowodowały, że kupujący zaczęli bywać w sklepach rzadziej i spędzać w nich mniej czasu. To przełożyło się na większe jednorazowe wydatki, wybór sklepów położonych blisko domu i przyspieszenie rozwoju e-handlu. Zmieniła się także zawartość koszyka. Częściej wkładamy do niego produkty prozdrowotne. Wciąż... Czytaj więcej »

  • Pandemia mocniej uwidoczniła wyzwania, przed którymi już wcześniej stał polski rynek handlowy, podkreślając nie tylko wagę wielokanałowej sprzedaży, ale też konieczność poszukiwania alternatywnych lokalizacji. Firma doradcza JLL podsumowała sytuację na rynku nieruchomości handlowych w Polsce na koniec 2020 roku. Czytaj więcej »

  • Agencja badawczo-analityczna Zymetria przygotowała raport pt. „Podatek cukrowy oczami konsumentów” w oparciu o badanie przeprowadzone 2 tygodnie po wprowadzeniu w życie podatku cukrowego. Z raportu wynika, że skala wzrostu cen napojów słodzonych bardzo zaskoczyła Polaków. Mimo że już prawie wszyscy słyszeli o wprowadzeniu podatku, to konsumenci nadal czują się niedoinformowani.... Czytaj więcej »

  • W czasie pandemii 29% Polaków w dużej części zastąpiło zakupy stacjonarne internetowymi. Ponad 25% nieznacznie zmieniło w ten sposób nawyki, a więcej niż 3% całkowicie przeszło do e-commerce. Głównym powodem było bezpieczeństwo. Kolejnym był utrudniony dostęp do placówek. Ale ponad połowa osób zamierza do nich wrócić. Niespełna 23% będzie nadal robiło e-zakupy, a 22%... Czytaj więcej »

  • Komentarz Agnieszki Sałek, dyrektor handlowej Quick Service Logistics Polska. Czytaj więcej »

  • Legia Warszawa przedłużyła umowę partnerską z PepsiCo, jednym z największych na świecie producentów napojów i produktów spożywczych. Współpraca globalnego koncernu z największym polskim klubem sportowym trwa nieprzerwanie od 2010 roku. Czytaj więcej »

  • Prawie połowa Polaków zamierza zmniejszyć wydatki na zakupy w I kwartale br. Niemal tyle samo osób tego nie przewiduje. Głównym powodem ograniczeń są rosnące ceny, co deklaruje prawie 40% badanych planujących oszczędzanie. Redukcje będą oscylowały średnio wokół 5-20%. Najmocniej dotkną kategorię słodyczy i przekąsek. Na pierwszej linii są też art. odzieżowe i napoje... Czytaj więcej »

  • Różowe CIN&CIN Prosecco

    Niedziela, 17 stycznia 2021

    AMBRA wprowadza na rynek różowe CIN&CIN Prosecco. Nowy wariant najpopularniejszego na świecie wina musującego będzie winiarską premierą roku, na którą czeka cały świat. W ofercie producenta znajdziemy też różowe: CIN&CIN Strawberry i DORATO Rosé. Czytaj więcej »

  • Ambitne plany Hochland w Kaźmierzu!

    Niedziela, 17 stycznia 2021

    Prawdziwy raj dla wszystkich fanów sera otworzył swoje drzwi w Kaźmierzu, w którym znajduje się główna siedziba Hochland Polska. Powstało tam miejsce, gdzie każdy miłośnik tych produktów znajdzie coś dla siebie. Sklep CHLEB & SER zlokalizowany jest na terenie, który Hochland w maju tego roku kupił od Okręgowej Spółdzielni Mleczarskiej „Jana”, położonej w Kaźmierzu,... Czytaj więcej »

  • Przełom starego i nowego roku to zwykle czas podsumowań oraz prognoz. Pozostańmy więc w tej konwencji, bowiem okres, w jakim funkcjonujemy jest wyjątkowy. Czytaj więcej »

  • Sieci zmieniają nastawienie do gazetek

    Piątek, 15 stycznia 2021

    Z obserwacji sieci handlowych wynika, że duża grupa Polaków jest wciąż mocno przywiązana do papierowych gazetek. I nie są to sami seniorzy. Natomiast w czasie pandemii zyskała na popularności wersja online, która daje retailerom większe możliwości. Eksperci twierdzą, że przyszłością jest sprzedaż towarów w tym kanale. Ale najpierw trzeba pokonać sporą barierę mentalną i... Czytaj więcej »

  • Wielka Orkiestra Świątecznej Pomocy gotowa do 29. finału, nietypowego ze względu na pandemię i obowiązujące obostrzenia. Tegoroczna akcja charytatywna to już blisko 8 tys. puszek stacjonarnych, 12 tys. eSkarbonek, prawie 1,4 tys. sztabów oraz rzesza wolontariuszy. – Liczymy się z tym, że w czasie pandemii zebranych pieniędzy może być dużo mniej. Ale zbiórka już trwa i o dziwo... Czytaj więcej »

  • Rok 2020 był wyzwaniem dla całego świata. Jednak pomimo wymuszonego dystansu i barier między ludźmi i narodami, wszyscy zyskaliśmy silniejszą świadomość wagi jedności i wzajemnego wsparcia. Podążając za tym duchem i wieloletnim zaangażowaniem na rzecz zrównoważonego rozwoju na całym świecie, Lavazza łączy siły z WOŚP: włoska firma kawowa podjęła dwuletnią... Czytaj więcej »

  • Już w najbliższy weekend 15-17 stycznia w Zakopanem odbędzie się Puchar Świata w Skokach Narciarskich. Firma Sokołów – wieloletni mecenas polskiego sportu – została partnerem tego wydarzenia. Sokołów po raz kolejny w tym sezonie sponsoruje zawody w skokach narciarskich – w listopadzie firma była partnerem inauguracji Pucharu Świata, która odbyła się na Skoczni im. Adama... Czytaj więcej »

  • PepsiCo, wiodący producent żywności i napojów na świecie, ogłosił plan zapewniający osiągnięcie neutralności emisyjnej do roku 2040, czyli o dekadę wcześniej, niż postulują zapisy porozumienia paryskiego. Czytaj więcej »

  • Rząd uznał argumenty Rzecznika Małych i Średnich Przedsiębiorców, w związku z czym PFR wprowadził w Tarczy Finansowej 2.0 dwie zasady postulowane przez Rzecznika. To dobra wiadomość dla przedsiębiorców - czytamy w komunikacie Rzecznika MŚP. Czytaj więcej »

  • W tym roku noworoczne wyprzedaże mają specyficzny charakter, gdyż ze względu na pandemiczne obostrzenia można z nich skorzystać przede wszystkim w sklepach internetowych. Czy na początku 2021 roku klienci mogą liczyć na atrakcyjne okazje? Jak wynika z kolejnej edycji „Świątecznego Barometru Cenowego”, ruch cenowy w największych sklepach online w pierwszej dekadzie stycznia 2021... Czytaj więcej »

  • Prawie sześciu na dziesięciu Polaków uważa, że po 18 stycznia br. rząd ze względu na sytuację epidemiologiczną nie powinien przedłużać lockdownu. Natomiast w gronie osób wyrażających przeciwne zdanie, zdecydowanie najczęściej pojawia się odpowiedź o utrzymaniu tych obostrzeń do czasu mocnego spadku liczby zakażeń. Z kolei ponad dwa razy mniej rodaków wskazuje na okres do... Czytaj więcej »

  • 12 stycznia 2021 roku na stanowisko dyrektora zarządzającego Polskiej Rady Centrów Handlowych powołano Krzysztofa Poznańskiego. Nowy dyrektor zarządzający z blisko trzydziestoletnim doświadczeniem w zarządzaniu firmami, operacjami i sprzedażą od lat jest związany z branżą centrów handlowych. Odpowiadał między innymi za finalizację inwestycji, zarządzanie i przekazanie nowemu... Czytaj więcej »

  • „Kto czyta, nie błądzi” – warto czytać etykiety”. 13 stycznia, w rocznicę wprowadzenia obowiązującej definicji Polskiej Wódki, chronionego oznaczenia geograficznego, nieoficjalnego święta naszego narodowego trunku – ruszyła akcja edukacyjna Stowarzyszenia Polska Wódka i Muzeum Polskiej Wódki. Czytaj więcej »

  • Wchodząca w skład JNT Group, spółka Platinum Wines z dniem 1 marca 2021 przejmuje na polskim rynku dystrybucję JP. Chenet, największej francuskiej marki wina. Firma planuje intensywną kampanię marketingową, dzięki której w ciągu najbliższych 2-3 lat zamierza potroić wartość sprzedaży JP. Chenet w Polsce. Czytaj więcej »

więcej artykułów